Önceki gün ilçede bu işi yapan firmaları tek tek dolaştım. Hepsinin sıkıntısı ortak olarak P plaka sıkıntısı. Okul önlerindeki özel araç parkları. Öğrenci taşımacışığında farklı fiyat uygulamaları ve sahipsiz kaldıklarının kocaman feryadı. Yazımın başlığında da belirttiğim gibi yetkililere sesleniyorlar. Duyun sesimizi diye.
Servisçilere bir dokun bin ah işit. Sıkıntıları hat safhada. Bundan beş yıl öncesinde aralarında birlik oluşturmak adına bir koopetaif kurmuşlar. Fakat kurdukları kooperatif çatısı altında bir türlü birlik olup toplanamıyorlar. Böyle olunca da sıkıntılarını dile getiremiyorlar. Karamürsel'de bulunan Şoförler Odasından dolayı da dertliler. Bizim sesimiz neden olmuyor diyorlar. Aslında bir bilseler Şoförler Odası Başkanı Asım Uğurlu da sesini duyuracak makam bulamıyor. Herşey Büyükşehir UKOME'nin elinde. Böyle olunca da ilçede sorunları çözecek yetkili bulunamıyor.
Okul önlerinde giriş çıkış saatlerinde yaşanan keşmekeş ne yazık ki çözüme ulaşamadı. Tam bir kargaşa ortamı var. Bu sıkıntı öncelikle okul idaresi tarafından çözülmeli bence. Okuldan tespit edilecek bir göreli tarafından okul önüne özel araç parkı mutlaka önlenmeli. Cadde araç trafiğine kapatılmadan okul önüne servislerin rahat giriş yapması sağlanmalı. Servislerin okula öğrenci getirmermeleri en fazla 10 dakikalık bir süre içinde olmakta. Daha sonra buralara özel araçlar park edebilir. Ancak akşam saatlerinde öğrencilerin okul çıkış saatlerinde yine okul görevlisi servisler için özel araç park yerlerini boşaltmalı. servisler yine rahat bir şekilde çalışabilmeli.
Furkan Tur işletmecisi Murat Özçiçek ile yaptığım görüşmede ortaya önemli bir tespit çıktı. Sesimizi duyuramıyoruz. Duyacak olanlarda aldırış etmiyor. Ne yapacağımızı şaşırdık diyor. Örneğin; P plakası konusu tam bir kargaşa durumunda. Yetkililer önce Eylülde son demiş. Almayanlar bu işi yapamayacak demiş. Ancak gerekli kontroller yapılmadığı için de bu gün Karamürsel'de K plakası olanda öğrenci taşıyor. Yalova Karamürsel arasında yolcu taşıyan da öğrenci taşıyor. Tam bir keşmekeş. Bakıyorsunuz, soruna müdahale edecek kesim nerede. Onlarda pek ortada görünmüyor. Anlaşılan her şey bırakılmış nasıl işliyorsa o şekilde gidiyor.
Aslında işin kaynağında rekabet yatıyor. UKOME'nin belirlediği fiyatın altında öğrenci taşındığında da rekabet ortamında kalite de düşüyor. Bu sefer de velinin sıkıntısı ortaya çıkıyor. Öğrenci servislerinden yeteri kadar hizmet alamıyorum şeklinde. Servisçilerden özellikle okulların açıldığı ilk gün veli sıkıntıları hayli yoğunlaştı. Daha okul açılalı bir gün olmasına rağmen çocuğunu servis gelmedi diye okula ulaştıramayan veli sıkıntısının yanında, sen burada bekle çocuğum diyerek daha altı yaşındaki bir yavruyu Kız Meslek önünde bırakarak ayrılan servisten kaynaklanan başı boşluk mu? Hangi sıkıntıyı gündeme getireceğimizi şaşırdık. Ne ayzık ki burası Türkiye. Bizim yaşadığımız yerde Karamürsel. Denetim olmayan yerlerde bu tür sıkıntılar yaşanıyor. Tek dileğimiz büyük çapta sıkıntı olmasın.
Servisçilerimizin sıkıntılarını dinlemeye devam edeceğiz. Gün aşırı servislerin sıkıntısını bu sitede yayınlayarak yetkililere seslerini duyurmaya çalışacağım.
Hoşakalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder